Search
czwartek 19 Październik 2017
  • :
  • :

Czy istnieje darmowe pozycjonowanie?

Jeszcze kilkanaście lat temu nikt by nie przypuszczał, że internet w takim stopniu zrewolucjonizuje rynek przedsiębiorstw. Czasy się zmieniły i spora część ogólnego marketingu każdej firmy przeniosła się do sieci www. Obecnie prawie wszystkie firmy nie wyobrażają sobie nie posiadania swojej strony w internecie. Jednak z racji bardzo dużej konkurencji samo posiadanie witryny internetowej dziś nie wystarcza, aby zostać zauważonym w gąszczu ofert. Trzeba stronę jeszcze odpowiednio wypromować.

Aby pozyskać naturalny ruch z wyników wyszukiwania należałoby stronę pozycjonować. Najlepiej zająć pierwsze miejsca pod kątem danych słów kluczowych. Jest to jednak proces powolny, i nie można nastawiać się na szybkie wyniki. Pozycjonowanie polega na zastosowaniu szeregu technik, które wpłyną na to, że strona będzie zajmować wysokiej pozycje w danych wynikach wyszukiwania. Owe pozycjonowanie stron warto zlecić firmie, która się specjalizuje w takiej formie promocji. Zdobywanie linków prowadzących do strony klienta, czyli główny aspekt pracy firmy, jest procesem niezwykle czasochłonnym i trudnym, jednakże przynoszących dobre i trwałe efekty. Wiele osób uważa się, że pozycjonowanie stron w dzisiejszych czasach jest najbardziej skuteczną formą reklamy. Pochłania ona relatywnie niskie koszty w porównaniu z innymi formami promocji online, przykładowo z kampaniami linków sponsorowanych (PPC).

pozycjonowanieCzy da się pozycjonować za darmo? Teoretycznie tak, ale tylko w sytuacji, jeżeli założymy, że nasz poświęcony czas jest nic nie warty. Pisanie tekstów, szukanie miejsc na publikację, indeksowanie wyników i inne czynności, pochłaniać mogą ogromne ilości czasu. Procesy te można w pewnym stopniu automatyzować, rodzi to jednak koszty. Podobnie jest z samymi artykułami – pisanie ich nie zawsze będzie szło sprawnie, można je zlecać profesjonalnym copywriterom. Jest to jednak wówczas pewien koszt.

Zdobywanie linków niekiedy również rodzi pewne koszty. Tak jest w sytuacji, kiedy np. chcemy zakupić artykuł sponsorowany w jakimś serwisie, lub gdy potrzebujemy zakupić kod dostępowy do katalogu stron www. Czasami jednak nie będziemy obarczeni żadnymi kosztami – jeśli chodzi o wpisy gościnne, artykuły do przedruku czy własne blogi należące do zaplecza strony pozycjonowanej. Zawsze jednak bierzmy pod uwagę, czy nie szkoda nam czasu na samodzielne pozycjonowanie, czy nie lepiej jest tego zlecić, a samodzielnie zająć się rzeczami ważniejszymi – np. nawiązywaniem relacji z klientami lub ogólnym rozwojem firmy.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *