Search
niedziela 15 Lipiec 2018
  • :
  • :

Dieta białkowa – podstawowe informacje

Dieta białkowa w przeciągu kilku ostatnich lat zdobyła na świecie ogromną popularność. Setki tysięcy ludzi, doprowadziło już swoją sylwetkę do porządku, właśnie dzięki technikom doktora Dukana. Ta ogromna próba, oraz wiele naukowych badań pozwalają nam sądzić, że dieta białkowa, a co za tym idzie spożywanie produktów proteinowych, faktycznie bardzo pozytywnie wpływa na utratę wagi i wzmocnienie naszego organizmu. Przeświadczenie to utwierdza fakt, że wielu profesjonalnych sportowców zażywa białko w celu poprawy muskulatury, oraz jako antykatabolik po ciężkich i wyczerpujących treningach. W tym momencie warto sobie jednak postawić pytanie, czy i dlaczego produkty białkowe tak skutecznie działają na naszą ogólną kondycję, oraz które z dostępnych na rynku produktów zawierają największą ilość czystego białka? W niniejszym artykule postaram się odpowiedzieć na postawie pytania.
odchudzanie

Czy produkty bogate w proteiny pomagają w odchudzaniu?

W ostatnim czasie American Journal of Clinical Nutrition przeprowadziło badania dotyczące skuteczności przyjmowania produktów białkowych na ogólna kondycję naszego ciała. Opublikowane niedawno wyniki mówią o tym, że osoby, które podwyższyły spożywanie białek o 30 procent całkowitej wartości przyjmowanych pokarmów, faktycznie mogły się poszczycić zwiększeniem masy mięśniowej, znaczącym spadkiem tłuszczu, oraz ogólną poprawą stanu psychofizycznego. Dodatkowo ludzie, którzy jedli więcej białka zaczęli odczuwać znacznie mniejszy głód. Inne opublikowane niedawno badania dowodzą, że dieta białkowa w połączeniu ze zwiększonym wysiłkiem fizycznym faktycznie, w bardzo dużym stopniu wpływa na spalanie tłuszczu i znaczącą utratę wagi. Zdecydowana większość naukowców jest zgodna, co do tego, że dieta białkowa faktycznie wspomaga proces odchudzania. Co więcej, wyniki i efekty widoczne są w bardzo krótkim okresie.

Gdzie znajdziemy białko?

Jeżeli od lat borykasz się z problemem nadwagi, to rozwiązaniem może być właśnie dieta białkowa. Spożywanie produktów bogatych w proteiny w połączeniu z aktywnością fizyczną prawie na pewno przyniesie pożądane rezultaty. Odpowiednia dieta i kondycja fizyczna są podstawą nie tylko smukłej sylwetki, ale ogólnie, dobrego samopoczucia. Za tym wszystkim idzie jeszcze, chyba najważniejsze w tym wypadku zdrowie. Dlatego właśnie nie ma, na co czekać. Powstaje pytanie, gdzie znajdziemy wystarczające ilości protein? Poniżej prezentuje Państwu listę kilku produktów, bardzo bogatych w białko, które zdecydowanie warto wpisać w naszą dietę białkową:

  • fasola
  • tofu
  • ser
  • orzechy
  • mleko sojowe
  • jajka
  • jogurt
  • mięso i ryba
  • soczewica
  • masło orzechowe

Oczywiście nie są to wszystkie produkty bogate w proteiny. Zaprezentowałem tylko część. Po resztę odsyłam do książek twórcy diety białkowej, Pierra Dukana.