Search
piątek 24 Listopad 2017
  • :
  • :

Gdy brakuje białka

Jest to oczywiste, że dieta wpływa na bardzo wiele aspektów związanych z naszym zdrowiem, aczkolwiek w tym miejscu w sposób szczególny chcemy spojrzeć na obecność białka w naszej diecie w kontekście naszego samopoczucia, w kontekście naszego zdrowia fizycznego i psychicznego. Mówiąc o codziennej diecie musimy oczywiście wskazać na wodę, na owoce, warzywa, jako źródło witamin, musimy wskazać na nienasycone kwasy tłuszczowe czy też pozytywnie wpływające na nas kwasy Omega-3 oraz Omega-6.

Ważne kwasy
Jednakże bardzo istotnym elementem naszej codziennej diety są również białka. Jeśli mamy do czynienia ze zjawiskiem niedoboru białka, to jednocześnie też możemy mówić o większym rozdrażnieniu, możemy mówić o braku koncentracji, o przewlekłym zmęczeniu. W takiej sytuacji mamy również do czynienia ze znacznie większym poczuciem głodu, co z kolei może powodować zwiększanie naszej wagi i niekorzystny nadmierny przyrost tkanki tłuszczowej. Białko jest tym elementem w naszej codziennej diecie, który odpowiedzialny jest za nasze zdrowe i mocne kości, za piękne i mocne paznokcie oraz za lśniące, mocne włosy. Poza tym jest ono elementem pozytywnie wpływającym na regenerację naszych komórek, naszych tkanek. Jest to element niezbędny w posiłkach spożywanych każdego dnia.
Nadwyżka białka
Nasz organizm, nawet gdyby bardzo tego chciał, nie jest w stanie zgromadzić w sobie nadwyżki białka, ale wykorzystuje je na bieżąco. Nie można, więc tym samym nie umieścić owego białka, produktów zawierających białko w naszych posiłkach każdego dnia bez wyjątku. W skrajnych przypadkach brak odpowiedniej ilości białka w posiłkach, białka dostarczanego do organizmu może przyczynić się do wystąpienia depresji. Jest to oczywiście sytuacja skrajna, aczkolwiek jak najbardziej możliwa do wystąpienia, a wynika ona bezpośrednio z braku odpowiedniej ilości określonych aminokwasów egzogennych, których możemy sobie dostarczyć wyłącznie poprzez określone produkty spożywcze stanowiące źródło pełnowartościowego białka, dostarczające nam aminokwasów egzogennych.

http://zaczynasieodsniadania.blogspot.com/




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *