Search
środa 22 Listopad 2017
  • :
  • :

Jak dbać o klienta, by do Ciebie wrócił?

Jeśli jesteś właścicielem firmy i sprzedajesz swoje produkty na pewno zastanawiasz się jak rozszerzyć grono swoich klientów. Rozsyłasz swoją ofertę handlową i pewnie cieszysz się, jeśli uda Ci się pozyskać nowych klientów. Nie zapomnij, że należy też budować bazę stałych klientów, dbając o osoby, które wcześniej dokonały zakupu Twojego produktu. Należy sprawić, by klient poczuł się ważny, jeśli udało Ci się go przekonać do swojego produktu i złożył zamówienie, warto zastanowić się nad drobnym dodatkiem do paczki. Może to być długopis, czy cukierki z nadrukiem logo Twojej firmy.

Każdy z nas kocha dostawać prezenty, a jeśli podarowany gadżet będzie dodatkowo stanowił reklamę Twojej firmy, to grzechem byłoby nie skorzystać z takiej okazji. Jeśli klient będzie chciał złożyć zamówienie na produkt, który oferujesz, a na jego biurku lub w szufladzie będą leżały Twoje cukierki reklamowe lub codziennie do notowania używa długopisu z logo Twojej firmy, podświadomie wejdzie na Twoją stronę internetową i dokona zakupu. Warto także zadbać o zbudowaniu zaufania klienta, po tym jak zamówienie zostanie dostarczone warto wygenerować maila z zapytaniem czy klient jest zadowolony z realizacji zamówienia.

Zapewnij go też, że w razie problemów odpowiesz na nurtujące go pytania. W takiej wiadomości warto też zaproponować, by klient wyraził zgodę na przesyłanie mu cyklicznie Twojej oferty handlowej. Zaproponuj mu w zamian dodatkowe korzyści, w postaci informowaniu go o promocjach i dodatkowych rabatach specjalnie dla stałych klientów. Zatrzymanie uwagi klientów jest równie ważne co pozyskiwanie nowych. Należy pamiętać, że nasza choćby najlepiej sformułowana oferta handlowa nie przekona nikogo tak dobrze jak polecenie naszej firmy przez znajomego, który był zadowolony z naszych usług. Pamiętaj, że aby osiągnąć sukces nie musisz obwieszać całego miasta plakatami, zasypywać ludzi rozdawanymi na ulicach ulotkami. Formułując swoją ofertę handlową nie należy skupiać się jedynie na zachwalaniu cech i wyjątkowości Twojego produktu. Czy rozmawiając z kimś lubisz, jeśli ta osoba się przechwala?

Jeśli odpowiedziałeś przecząco, już wiesz, że taka strategia zachwalania wyższości Twojego produktu nad innymi tego typu nie przyniesie Ci wiele korzyści. Co zrobić, by zachęcić klienta do zakupu? Musisz postawić się na jego miejscu, on kupując produkt ma jakąś potrzebę, którą przez jego kupno chce zaspokoić. Jeśli sprzedajesz sukienki, nie reklamuj jej opisując sposób prania, nie pisz dużymi literami, że materiał się nie gniecie. Napisz, że po jej kupnie jej właścicielka będzie wyglądać pięknie. Tak sformułowana oferta sprawi, że klientka poczuje, że nie chcesz jej na siłę sprzedać sukienki by osiągnąć zysk, a zależy Ci głównie na tym by ona czuła się w niej wyjątkowo.

Zobacz: Cukierki z nadrukiem, cukierki reklamowe | http://pyszne-krowki.pl/




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *