Search
piątek 20 Lipiec 2018
  • :
  • :

Jakie zdrowie?

dobre zdrwieNieadekwatny model spożywania pokarmów, czyli nasza dieta jest jedną z istotniejszych przyczyn (po “puszczaniu dymka”) ujawniania się  chorób. Jak należy odżywiać, aby chronić się przed nimi?
Należy jeść sporo więcej jedzenia bogatego w błonnik. Głównie takiej, jak: całe niełuskane ziarno zbóż, różne nasiona, warzywa i owoce. To zdecydowanie niezbędny składnik diety. Celuloza, czyli ów błonnik eliminuje z jelit trujące, rakotwórcze produkty, przyczynia się do bezproblemowego transportu składników pokarmowych przez jelita, co staje się powodem, że zmniejsza się czas kontaktu niedobrych produktów rozpadu ze kosmkami jelitowymi. To musi pamiętać każdy, kto stosuje zdrowe odżywianie i indywidualne diety. To stwarza istotne zagrożenia zdrowotne.
By zadbać o zdrowie trzeba także zwiększyć spożycie żywności z istotną zawartością witamin, a szczególnie witaminy C, E, A i z grupy B. To jest też zdrowa żywność i dieta jej wymaga. Zdrowe odżywianie wymaga zwracania uwagi na te składniki.
– Zdrowe odżywianie to jedzenie także takich jarzyn jak: marchew, pomidorki, szpinak, jarmuż, sałata, natka pietruszki, szczypiorek, koperek, czyli jarzyny żółlopomarańczowe i ciemnozielone. Ponadto, zawierają dużo witaminy A: tran, wątroby ryb, a także inne ich podroby. To także może wspomagać zdrowie żywność.
– Trzeba spożywać więcej określanej jako żywność ekologiczna i zdrowa żywność, czyli pozbawionej chemicznych dodatków, barwników i wytwarzanych organicznymi sposobami.
– Staraj się dostarczać do organizmu produktów z zawartością dużo witaminy C. Tego potrzebuje zdrowy styl życia. Bogate w tę witaminę są warzywa głównie pomarańcze, papryka, natka pietruszki.
– Zdrowe odżywianie to nade wszytko zdrowa żywność. Trzeba jadać wiele warzyw kapustnych, potrzebuje tego każda dieta. Zdrowa żywność to także: kalafior, brukselka, biała kapusta, czy tzw. „modra” – w formie surówek i sałatek.
– Nie stroń wcale od tłuszczy! One są niezbędne. Najgorsze tłuszcze to przede wszystkim te z supermarketu – rafinowane i niezdrowe tłuszcze domieszkowane do miksów masłowych i stosowane przy produkcji margaryny i masła roślinnego. Zdrowy styl życia to nie z tymi produktami. Dieta bogata w w.w składniki sprzyjają bowiem powstawaniu m.in. miażdżycy, raka piersi, jelita grubego czy prostaty. Szczególnie należy niedopuszczać do smażenia i pieczenia w olejach ze sklepu. Dobrze ustawiona dieta to wszak podstawa zdrowia.