Search
niedziela 15 Lipiec 2018
  • :
  • :

Mity na siłowni

W temacie dobrego treningu, a taki przecież prowadzi i chce prowadzić każda kobieta i każdy mężczyzna ( z tych, które aktywność fizyczną uznają za coś słusznego). Wokół dobrego treningu powstało już wiele różnych tez, ale też powstało wiele mitów, które tak naprawdę nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością i zaciemniają obraz naszych możliwości. Jakie to mity?

Przyjrzyjmy się kilku z nich i powiedzmy im nie. Pierwszym z tych mitów jest to, iż do osiągnięcia zadowalającej nas rzeźby mięśni potrzebujemy sporej ilości powtórzeń danego ćwiczenia. Nie jest to prawda, gdyż tak naprawdę musimy w tym miejscu wskazać na to, że rzeźba naszych mięśni zależy w głównej mierze od poziomu, na jakim znajduje się nasza tkanka tłuszczowa, a nie od ilości powtórzeń ćwiczenia. Kolejnym mitem jest to, że ćwiczenia na siłowni ograniczają sprawność. Nic bardziej mylnego. Każdy rodzaj treningu wymaga tego, aby się rozgrzać, aby się rozciągnąć i dopiero wówczas przystępować do właściwej części ćwiczeń. Tym samym siłownia nas zupełnie nie ogranicza w kwestii naszej sprawności. Kolejny mit? Proszę bardzo. Trening cardio jest konieczny do schudnięcia i powinien on trwać bardzo długo. To mit. Trening cardio wprawdzie może nam pomóc w schudnięciu, ale na pewno nie jest to warunek niezbędny, aby móc uzyskać w tej materii odpowiedni sukces. Przejdźmy dalej. Można usłyszeć powszechne przekonanie, że tylko bardzo intensywny trening może nam przynieść oczekiwane efekty. Bzdura. Każdy trening wykonywany według określonego planu oraz wykonywany regularnie zawsze jest w stanie przynieść nam efekty i powinniśmy ćwiczyć na tyle, na ile jesteśmy w stanie to robić. Na koniec zostawiliśmy sobie jeszcze jeden element, jeszcze jeden funkcjonujący na temat treningów mit. Chodzi mianowicie o brzuszki, o wykonywanie brzuszków. Ktoś kiedyś powiedział, że dzięki brzuszkom można pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z brzucha. Nic bardziej mylnego. Ten rodzaj treningu pozwala wzmocnić mięśnie brzucha, ale absolutnie nie wpływa na poziom tkanki tłuszczowej w tym miejscu. Nie należy poddawać się temu mitowi, a jeśli zależy nam na tym, aby pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z brzucha, musimy zastosować właściwą dietę. Trening fizyczny jest czymś, co może nam pozwolić osiągnąć bardzo wiele. Na temat treningów fizycznych powstało wiele mitów, które tak naprawdę zaciemniają nam obraz faktycznych naszych możliwości. Warto mieć wiedzę na temat tychże możliwości, gdyż wówczas o wiele więcej jesteśmy w stanie osiągnąć.
Polecamy stronę med-fit.pl/




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *