Search
piątek 20 Lipiec 2018
  • :
  • :

Skuteczna dieta ryżowa

Dieta ryżowa jest szybko rozpowszechniającym się odchudzającym sposobem odżywiania, który zakłada spożywanie w większych ilościach warzyw i owoców o wartości kalorycznej do 1300 kilokalorii (brzmi dosyć rygorystycznie na samym początku ale pozory mylą).

Ćwiczenia fizyczne

Powinnaś pamiętać o niedużej ilości otrzymywanych kalorii. Polecane są ćwiczenia relaksacyjne i krótkie spacery, które nie doprowadzą do osłabienia organizmu. Po zakończeniu ryżowego sposobu odżywiania zaleca się wzmożenie częstości ćwiczeń fizycznych, dzięki czemu możliwe utrzymanie nowej wagi. Oczywiście z ćwiczeniami nie można przesadzać, gdyż może to się skończyć niezbyt dobrze dla naszego ciała.

Co możemy konsumować?

Stosując ryżową kurację odchudzającą, możemy konsumować jabłka, niskotłuszczowe mięso, marchewkę oraz jogurty. Rzecz jasna, jak sama nazwa diety wskazuję, podstawowym składnikiem naszych posiłków jest ryż, który może zostać wykorzystany na mnóstwo sposobów (wystarczy tylko wystarczy jedynie posłużyć się pomysłowością, a można przygotować np. prosty podwieczorek z jabłkami, cynamonem i ryżem). Jeśli chodzi o herbatę, konieczne jest zrezygnowanie z cukru na rzecz sacharyny. Dieta ryżowa nakazuje także, by zrezygnować z soli. Z jakiego powodu? Sól zatrzymuje wodę w organizmie, przez co rezultaty diety nie byłyby zbyt zauważalne. Oprócz tego podwyższa ona ciśnienia a jej nadmiar ma ogólnie zły wpływ na nasze zdrowie.

Co z efektem jo-jo?

Efekt jo-jo obecny jest zazwyczaj gdy ciało doświadcza bardzo dużych spadków masy ciała. Komórki naszego organizmu po zakończeniu rygorystycznego trybu odżywiania można powiedzieć, że pamiętają o przebytej głodówce. Jaki jest tego efekt? Po zakończeniu diety i wracając do starych nawyków nasze ciało gromadzi zapasy na zapas na wypadek gdybyśmy znowu mieli doświadczyć głodówki.

Na szczęście w diecie ryżowej nie ma zbyt dużego “szoku” w kilka tygodni nie poskutkuje szybką utratą kilogramów i natychmiastowy powrotem do poprzedniego stanu masy naszego ciała.