Search
sobota 23 Wrzesień 2017
  • :
  • :

Wyższa sprzedaż dzięki 2 prostym rozwiązaniom

Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę, że jego byt jest bezpośrednio związany z wielkością sprzedaży, a ta z kolei rośnie wraz z zadowoleniem klienta i jego przywiązaniem do marki. Od zarania dziejów sprzedawcy stosują więc różnorakie techniki mające służyć nie tylko pozyskaniu nowych nabywców, ale także zapewnieniu sobie tzw. stałych klientów, czyli takich, którzy będą regularnie dokonywać u nas zakupów. Nie jest to co prawda zadanie proste, ale na szczęście istnieją pewne rozwiązania mogące zapewnić nam lepsze wyniki finansowe.

programy partnerskie online

Do dwóch najpopularniejszych metod zwiększania sprzedaży należą: wdrożenie programu lojalnościowego oraz rozdawanie kart prezentowych.

Programy lojalnościowe to coraz popularniejsze narzędzie marketingowe, którego głównym zadaniem jest zapewnienie sprzedaży nawracającej, czyli krótko mówiąc stałych klientów. Rozwiązanie to polega na wynagradzaniu klienta dokonującego regularnych zakupów naszego towaru, czy korzystającego z naszych usług. Aktywność nabywców zliczana jest dzięki nowoczesnym systemom IT. W praktyce program lojalnościowy sprowadza się do tego, że za każdą wydaną złotówkę, klientowi przyznawane są punkty, które później może wymienić na określone nagrody. Mogą to być zarówno nasze produkty, jak i rzeczy całkowicie niezwiązane z naszą branżą.

Wdrożenie programu lojalnościowego skutkuje zazwyczaj kilkuprocentowym wzrostem zysku poprzez utrzymanie stałego zainteresowania naszym produktem. Klient, który otrzymuje bonusy za zakupy jest bardziej skłonny do wydawania swoich pieniędzy właśnie u nas.

Kolejnym rozwiązaniem zwiększającym zysk przedsiębiorstwa są karty prezentowe. Ta technika polega na dystrybucji kart uprawniających do zakupu naszych produktów o określonej wartości. Karty można rozdawać stałym klientom, lub rozprowadzać je w ramach akcji promocyjnych na przykład jako nagrody w konkursach.

Liczne badania wskazują, że ludzie obdarowani kartą prezentową (http://premium-plus.pl/) dokonują zazwyczaj zakupów znacznie wyższych niż wartość samej karty. Statystyka pokazuje, że klienci obdarowani kartą średnio wydają dwa razy więcej niż wartość samej karty. Można nawet zastrzec w regulaminie korzystania z karty, że aby móc dokonać płatności za jej pomocą należy dokonać zakupu produktów o wartości np. dwukrotnie przekraczającej jej wartość. Taka oferta jest ciągle bardzo atrakcyjna z punktu widzenia klienta. Dostaje on bowiem rabat w wysokości aż pięćdziesięciu procent. Mało kto oprze się takiej pokusie.

Zastosowanie tego narzędzia z pewnością spowoduje nie tylko napływ nowych nabywców, ale też polepszy wizerunek marki.

Wprowadzenie powyższych rozwiązań najlepiej jest powierzyć jednej z wyspecjalizowanych firm działających na naszym rynku. Próba wdrożenia tych narzędzi własnymi siłami może łatwo zakończyć fiaskiem, a to ze względu na dość skomplikowane rozwiązanie informatyczne wykorzystywane przy obsłudze takich programów. Poza tym warto korzystać z doświadczeń specjalistów w celu uniknięcia typowych problemów jakie możemy napotkać przy realizacji tego typu projektu.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *