Search
piątek 23 Czerwiec 2017
  • :
  • :

Z myślą o Tobie

Współczesny konsument ma świadomość, że przedsiębiorcy stosują rozmaite sztuczki, aby przekonać go do zakupu oferowanych produktów. Z podejrzliwością przyglądają się reklamom zbyt idealnym, myśląc, że przedstawione korzyści są zbyt dobre, żeby były prawdziwe. Jest przekonany, że firmy kłamią, pragnąc nakłonić go do wydania zarobionych pieniędzy, kusząc licznymi zaletami, podczas gdy w rzeczywistości produkt nie jest wart swojej ceny.

reklamaObecnie znaczenie trudniej jest przedsiębiorcom przekonać klientów o własnej prawdomówności, zwłaszcza w czasach, kiedy istnieje liczna konkurencja oferująca sprawdzone metody, potwierdzone wieloma badaniami. Renomowane marki przebywające na rynku od wielu lat stanowią siłę, z którą należy się liczyć, gdy prowadzi się kampanie marketingowe na wybraną – a zwłaszcza lokalną – skalę.

W trakcie ostatnich dziesięcioleci opracowano określone metody ułatwiające przedsiębiorcom wprowadzenie swoich produktów na rynek, przy jednoczesnym zadbaniu o świadomość ich istnienia w umysłach potencjalnych nabywców. Dzisiaj sprzedaż rozpoczyna się jeszcze w momencie projektowania i testowania przyszłych produktów. Wielkie przedsiębiorstwa stosują szczególnie interesujące formy reklamy polegające na zapowiadaniu wprowadzenia określonych produktów. Często mówi się, że takie towary zyskują wartość do momentu wypuszczenia na rynek, kiedy to drastycznie spada ich znaczenie. Jest to związane z oczekiwaniem na daną rzecz do chwili, kiedy przychodzi konfrontacja z faktycznym produktem. W tym momencie nadzieje związane z towarem przeżywają ciężką próbę – wiele z nich nie jest w stanie podołać wyzwaniu. Zwycięsko wychodzą jedynie te najlepiej przystosowane.

Mówi się dzisiaj o szczególniej roli marketingu w działania wszystkich rodzajów firm. W dobie powszechnego dostępu do różnego rodzaju mediów, działy zajmujące się dostosowaniem oferty na potrzeby nabywców są szczególnie ważne. Rosnąca rywalizacja na rynku sprawia, że przedsiębiorcy zmuszeni są przywiązywać większą uwagę do wymagań klientów. Muszą częściej kierować się ich przyzwyczajeniami i potrzebami. Nawyki podczas zakupów odgrywają równie wielką rolę, co odpowiednie prezentowanie przedmiotów na witrynie sklepowej.

Tym, którym zależy na odniesieniu sukcesu w sprzedaży, poleca się często bliższe przyjrzenie się swoim nabywcom, gdyż to właśnie tam znajdą receptę na udaną sprzedaż. Prawda jest taka, że dzisiaj konsument chętnie kupuje, trzeba mu jedynie dać ku temu odpowiednią okazję, dając się zauważyć pośród licznych konkurentów.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją reklamową Funktional.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *